• Index
  •  » News
  •  » Ukryty poziom w Raymanie 3 Hoodlum Havoc [PC]

#31 2013-02-17 21:44:07

Spinex

User

Zarejestrowany: 2009-02-13
Posty: 179

Re: Ukryty poziom w Raymanie 3 Hoodlum Havoc [PC]

da napisał:

Wiesz o jakie referencje chodzi? Coś zaimplementowanego celowo, jak licznik poligonów, czy po prostu jakiś ciąg znaków w pliku poziomu który twój dekopiler uznaje za szum?

Za szum, może to być np. kod odpowiedzialny za wyświetlenie poziomu po ekranie ładowania.

da napisał:

W sensie, uważasz że to zabezpieczenia, czy nie poznałeś jeszcze wystarczająco dobrze formatu? A może to coś wynikającego z konwencji?

Kwestia nie tyle formatu, ile zrozumienia tego, co się tam dzieje.

da napisał:

Wiesz na czym stoisz?

Na ziemi. Trzeba przełożyć relacje między rejestrami procesora na kod źródłowy, który kompiluje się do pliku .exe o identycznym działaniu, jak oryginalny. I tyle.


http://img689.imageshack.us/img689/4782/1399m.jpg
http://img108.imageshack.us/img108/7103/irrlichtuserbarye7.png
http://i57.tinypic.com/1zm1s20.png

Offline

 

#32 2013-02-17 21:58:31

Spake

User

Zarejestrowany: 2009-10-02
Posty: 57

Re: Ukryty poziom w Raymanie 3 Hoodlum Havoc [PC]

fajny edytor zawsze chcialem robic wlasne levele

Offline

 

#33 2013-02-17 22:22:57

 da

Brotwurst

6631568
Skąd: stąd (z łodzi)
Zarejestrowany: 2009-02-16
Posty: 5749
Games News: Rayman: Lost Levels
WWW

Re: Ukryty poziom w Raymanie 3 Hoodlum Havoc [PC]

Spinex napisał:

da napisał:

Wiesz na czym stoisz?

Na ziemi. Trzeba przełożyć relacje między rejestrami procesora na kod źródłowy, który kompiluje się do pliku .exe o identycznym działaniu, jak oryginalny. I tyle.

Miałem na myśli że zanim zabierzesz się za naprawianie gry, musisz się dowiedzieć co konkretnie powoduje że poziomy nie chcą się ładować
i to jest to o co chcę się ciebie zapytać od trzech postów: czy masz jakiś pomysł na zlokalizowanie źródła problemu?


http://img.pr0gramm.com/2013/04/k8onrtf.gif

Offline

 

#34 2013-02-17 22:35:29

Spinex

User

Zarejestrowany: 2009-02-13
Posty: 179

Re: Ukryty poziom w Raymanie 3 Hoodlum Havoc [PC]

da napisał:

i to jest to o co chcę się ciebie zapytać od trzech postów: czy masz jakiś pomysł na zlokalizowanie źródła problemu?

Na razie nie jestem na takim etapie, że mógłbym to rozwiązać do jutra. Trzeba zajrzeć, co dzieje się podczas wyciągania poziomu z gry, niedługo napiszę lepszego debuggera, informacje niepotrzebne dla edytora będzie odsiewał i dołączał je z powrotem po zapisaniu poziomu po modyfikacjach.


http://img689.imageshack.us/img689/4782/1399m.jpg
http://img108.imageshack.us/img108/7103/irrlichtuserbarye7.png
http://i57.tinypic.com/1zm1s20.png

Offline

 

#35 2013-02-17 22:54:47

 da

Brotwurst

6631568
Skąd: stąd (z łodzi)
Zarejestrowany: 2009-02-16
Posty: 5749
Games News: Rayman: Lost Levels
WWW

Re: Ukryty poziom w Raymanie 3 Hoodlum Havoc [PC]

Może w ogóle nie trzeba będzie modyfikować gry? Kto wie


http://img.pr0gramm.com/2013/04/k8onrtf.gif

Offline

 

#36 2013-02-22 21:31:18

Spinex

User

Zarejestrowany: 2009-02-13
Posty: 179

Re: Ukryty poziom w Raymanie 3 Hoodlum Havoc [PC]

da napisał:

Może w ogóle nie trzeba będzie modyfikować gry? Kto wie

Zawsze można przepisać grę od nowa, co mógłbym zrobić nawet w rok przy zapale pracy. (Z wyłączeniem animacji postaci, patrz - screeny z mojego poziomu i filmik)

EDIT:

Nowy filmik z gameplaya z kolejnego poziomu. Poprawiłem trochę animacje i model Raymana:
http://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ


http://img689.imageshack.us/img689/4782/1399m.jpg
http://img108.imageshack.us/img108/7103/irrlichtuserbarye7.png
http://i57.tinypic.com/1zm1s20.png

Offline

 

#37 2013-02-22 21:35:32

MirosławOdpowie

User

Zarejestrowany: 2012-10-14
Posty: 65

Re: Ukryty poziom w Raymanie 3 Hoodlum Havoc [PC]

Aż miło patrzeć, jak projekt nabiera sensownych kształtów  : )


hihihihihihihihihihihi

Offline

 

#38 2013-02-22 21:53:06

 REFLUX

aktywny user

15857090
Skąd: Mazury!
Zarejestrowany: 2009-08-11
Posty: 3321

Re: Ukryty poziom w Raymanie 3 Hoodlum Havoc [PC]

Spinex napisał:

da napisał:

Może w ogóle nie trzeba będzie modyfikować gry? Kto wie

Zawsze można przepisać grę od nowa, co mógłbym zrobić nawet w rok przy zapale pracy. (Z wyłączeniem animacji postaci, patrz - screeny z mojego poziomu i filmik)

EDIT:

Nowy filmik z gameplaya z kolejnego poziomu. Poprawiłem trochę animacje i model Raymana:
http://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ

Nic do Ricka Astleya nie mam, ale Raymanem to on nie jest, niestety

Offline

 

#39 2013-02-23 00:35:29

 da

Brotwurst

6631568
Skąd: stąd (z łodzi)
Zarejestrowany: 2009-02-16
Posty: 5749
Games News: Rayman: Lost Levels
WWW

Re: Ukryty poziom w Raymanie 3 Hoodlum Havoc [PC]

Tak naprawdę to właściwy link do gameplayu jest tutaj: http://www.youtube.com/watch?feature=pl … 6tLEsbZBlQ


http://img.pr0gramm.com/2013/04/k8onrtf.gif

Offline

 

#40 2013-02-23 11:19:50

 mnb

Wheatley

17374276
Skąd: okolice Torunia
Zarejestrowany: 2009-07-23
Posty: 7446
Games News: co

Re: Ukryty poziom w Raymanie 3 Hoodlum Havoc [PC]

ach ten da


https://i.imgur.com/tHzILJ8.pnghttp://i.imgur.com/zzL874s.pnghttps://i.imgur.com/G8iQ16h.png

Offline

 

#41 2013-03-08 20:27:07

Spinex

User

Zarejestrowany: 2009-02-13
Posty: 179

Re: Ukryty poziom w Raymanie 3 Hoodlum Havoc [PC]

Poniżej zamieszczam fragment odkodowanego pliku .exe żebyście mogli zobaczyć, jak to wygląda. Ten fragment
kodu jest odpowiedzialny za współpracę z kartą graficzną, instrukcji SSE dla procesorów SIMDa tu nie zamieszczam dlatego,
iż gdyby ktoś poważył się skompilować ten kod przy użyciu tych instrukcji do kodu maszynowego, mógłby uszkodzić sobie
procesor. Składnia assemblera odpowiada intelowskiemu x86 32 bitowemu w dialekcie FASM.

Kod:

format binary

width EQU 16
height EQU 4
size EQU 450

DB "BM"
DD size
DW 0
DW 0
DD 54

DD 40
DD width
DD height
DW 1
DW 24
DD 0
DD size-54
DD 0
DD 0
DD 0
DB 0
DB 0
DW 0


TIMES 4 DB 0, 0, 0
TIMES 5 DB 255, 255, 255
TIMES 3 DB 0, 0, 0
DB 255, 255, 255
TIMES 3 DB 0, 0, 0

DB 255, 255, 255
DB 0, 0, 0
DB 255, 255, 255
DB 0, 0, 0
DB 255, 255, 255
DB 0, 0, 0
DB 255, 255, 255
DB 0, 0, 0
DB 255, 255, 255
DB 0, 0, 0
DB 255, 255, 255
DB 0, 0, 0
DB 255, 255, 255
DB 0, 0, 0
DB 255, 255, 255
DB 0, 0, 0

DB 255, 255, 255
DB 0, 0, 0
DB 255, 255, 255
DB 0, 0, 0
DB 255, 255, 255
DB 0, 0, 0
DB 255, 255, 255
DB 0, 0, 0
DB 255, 255, 255
TIMES 3 DB 0, 0, 0
DB 255, 255, 255
TIMES 3 DB 0, 0, 0

TIMES 4 DB 0, 0, 0
DB 255, 255, 255
TIMES 3 DB 0, 0, 0
DB 255, 255, 255
DB 0, 0, 0
TIMES 3 DB 255, 255, 255
DB 0, 0, 0
DB 255, 255, 255
DB 0, 0, 0

w przełożeniu powyższego kodu na HLL typu C/C++ wygląda to tak:

Kod:

#include <assemblerimport.h>
#include <eua.h>

binary f0x13 size, width, height, bufor


int main()
{

    for (cell a : bufor)
    {
            a.value = customize(*as, *ax, *eax)
    }

    return 121;


    ah, ax, em = value integer: 120x234BACfh
}

http://img689.imageshack.us/img689/4782/1399m.jpg
http://img108.imageshack.us/img108/7103/irrlichtuserbarye7.png
http://i57.tinypic.com/1zm1s20.png

Offline

 

#42 2013-03-08 21:45:32

 ray121

Martwy użytkownik

Skąd: :dąkS
Zarejestrowany: 2010-02-23
Posty: 593

Re: Ukryty poziom w Raymanie 3 Hoodlum Havoc [PC]

da napisał:

Tak naprawdę to właściwy link do gameplayu jest tutaj: http://www.youtube.com/watch?feature=pl … 6tLEsbZBlQ

I. hate. you. so. much.

Offline

 

#43 2013-05-30 19:29:19

 Executor

UPADŁY ADMIN 666

Zarejestrowany: 2009-01-01
Posty: 2408
Games News: użytkownik miesiąca 06.2021

Re: Ukryty poziom w Raymanie 3 Hoodlum Havoc [PC]

Najpierw mnie złapałeś tym, że to ukryty poziom, a teraz ten gameplay?
Tak czy siak, jestem pozytywnie nastawiony do całego tego projektu, szczególnie, że zawsze mnie interesowało jak to wszystko jest zrobione i jak to można modyfikować (po za tym, mam zamiar się w tym kierunku rozwijać)


http://i.imgur.com/zzL874s.png
http://i.imgur.com/sUgTLkm.png
"Shine on you cuhrayzee diamond"

Offline

 

#44 2013-06-09 18:43:59

MirosławOdpowie

User

Zarejestrowany: 2012-10-14
Posty: 65

Re: Ukryty poziom w Raymanie 3 Hoodlum Havoc [PC]

da napisał:

Tak naprawdę to właściwy link do gameplayu jest tutaj: http://www.youtube.com/watch?feature=pl … 6tLEsbZBlQ

2:35 najlepszy moment


hihihihihihihihihihihi

Offline

 

#45 2013-06-09 20:27:30

 da

Brotwurst

6631568
Skąd: stąd (z łodzi)
Zarejestrowany: 2009-02-16
Posty: 5749
Games News: Rayman: Lost Levels
WWW

Re: Ukryty poziom w Raymanie 3 Hoodlum Havoc [PC]

Spinex napisał:

instrukcji SSE dla procesorów SIMDa tu nie zamieszczam dlatego,
iż gdyby ktoś poważył się skompilować ten kod przy użyciu tych instrukcji do kodu maszynowego, mógłby uszkodzić sobie
procesor

naprawdę uważasz że ktoś z nas tutaj umie skompilować instrukcje SSE dla  procesorów SIMDa


czuję się zaszczycony


http://img.pr0gramm.com/2013/04/k8onrtf.gif

Offline

 
  • Index
  •  » News
  •  » Ukryty poziom w Raymanie 3 Hoodlum Havoc [PC]

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora